Kriisiviestinnässä useimmiten kyse on vahinkojen minimoinnista. Tehokkain tapa onnistumiselle ei kuitenkaan ole tapahtuneen toteaminen, vaan pelkojen ja epävarmuuden poistaminen. Joissain tapauksissa kriisiviestintä voi tarjota myös mahdollisuuksia asiakassuhteitten kehittämiseen.

Isot muutostilanteet ovat saumakohtia, joissa vahvatkin asiakassuhteet saattavat päättyä

Kriisiviestinnän onnistumiseksi on viestissä hyvä huomioida niin omien kohde/sidosryhmien odotukset, motiivit ja arvot. Mitä keskeisemmälle ryhmälle viestit, sitä tärkeämpää on kertoa enemmän kuin pelkkä tapahtunut. Tärkeintä on se, miten luot uskoa, että organisaationne on jatkossakin oikea kumppani asiakkaillenne/sidosryhmillenne?

Mahdollisuus

Hiljaisuus ei ole hyvä ratkaisu, koska se jättää eniten tilaa spekulaatioille ja väärälle informaatiolle. Säännöllisellä yhteydenpidolla olet kohderyhmiesi mielessä, kun markkinat ja toimintanne taas starttaavat kunnolla käyntiin. Antakaa asiakkaillenne vahva signaali, että kanssanne kannattaa jatkaa edelleen.