JM Suomi Oy

JM on Pohjoismaiden johtavia asuntorakentamiseen keskittyneitä konserneja. Vuodesta 2019 lähtien kaikki konsernin Pohjoismaiset omarahoitteiset kohteet ovat myös Joutsen- ympäristömerkin kriteeristön täyttäviä. Rauta oli mukana suunnittelemassa JM:n Joutsenmerkki-lanseerausstrategiaa sekä luomassa sen markkinointiviestinnän: suurelle yleisölle Joutsenmerkki ei ollut tuttu rakentamisen yhteydestä, joten mainonnan avulla yhdistettiin kaksi asiaa, ympäristöystävällinen rakentaminen ja sertifioitu tuotantotapa.

Yksi JM Suomen kehityskohteista sijaitsee historiallisella Herttoniemen teollisuusalueella. Entisen G. W. Sohlbergin peltipurkkitehtaan tontille kohoava Sohlberg-kortteli on esimerkki, miten historiallisella perinteellä brändätty alue muuttuu kiinnostavaksi. Kohteen onnistunut brändäys lisää ennakkovarauksia ja lyhentää myyntiaikoja. Ympäristöystävällinen rakentaminen luo uutta kaupunkitilaa modernille asukkaalle, jolle rakentamisen laatu on laajempi käsite kuin pelkkä laadukas rakentaminen.

Rauta konseptoi teollisuusalueen uuden Sohlberg-kortteli -nimen vanhaa kunnioittaen ja samalla toistaen perinnettä, jossa Helsinkiin on luotu tiloja, joissa alueen historia näkyy sen nimessä. Ensimmäinen kohde, Asunto Oy Helsingin Herttoniemen Läkkiseppä, on jo hyvässä vauhdissa: raikkaan ilmeen ja hyvän sykkeen omaava markkinointi on tuottanut erinomaisen tuloksen ennakkomarkkinoinnissa ja varausasteessa.