Rauta on vastuullisuuteen ja kestävyysraportointiin erikoistunut, konsulttipalveluita tarjoava yritys (Rauta Sustainability Services) sekä markkinointiviestintää ja mainontaa tuottava toimisto (Mainostoimisto Rauta).

Mainostoimisto Rauta on väline- ja kanavariippumaton toimisto. Tämä tarkoittaa, että etsimme asiakkaallemme aina sopivimman ja tehokkaimman ratkaisun. Tiettyyn tuotantotapaan erikoistuneet toimistot pyrkivät ratkaiseman asiakkaan mainonnan ja viestinnän tavoitteet omalla kapealla erikoisosaamisellaan, eivätkä käytä markkinointiviestinnän keinovalikoiman laajuutta asiakkaansa hyväksi.

Strategia ja brändi

Strategia ja brändi

  • Brändistrategiat
  • Brändi-identiteetti
  • Positiointi
  • Markkinointistrategiat
Mainonta

Mainonta

  • Brändimainonta
  • Yritys- ja järjestökuva
  • Yhteiskunnallinen mainonta
  • Promootiot
  • Graafinen suunnittelu
  • Animaatiot & liikkuva kuva
  • Some
Vastuullisuuden konsultti- ja viestintäpalvelut

Vastuullisuuden konsultti- ja viestintäpalvelut

  • Kestävyysraportointi
  • ESG-strategiat, -tiekartat, -ohjelmat ja -tavoitteet
  • Olennaisuusarviot
  • GAP-analyysit
  • Raportointistandardien ja vastuullisuuden viitekehysten implementointi
  • Sisällöntuotanto
  • Vastuullisuusviestintä- ja markkinointi
  • Sparraus
  • Johdon koulutus ESG-aiheisiin
Viestintä

Viestintä

  • Viestintästrategiat
  • Sisältöstrategiat
  • Sosiaalisen median palvelut
  • Sisältötuotanto
  • Artikkelituotanto
  • Vuosikertomukset
Ostopaikan valinta, myynnin edistäminen

Ostopaikan valinta, myynnin edistäminen

  • Taktinen mainonta
  • Suoramainonta
  • Messut
  • Promootiot
  • Symposiumit
  • Tapahtumamarkkinointi

Brändimainonta, kuluttajamainonta & b-to-b

Toimistomme pitkä, lähes 40-vuotinen kokemus, antaa meille laaja-alaista osaamista. Tämä näkyy mm. siinä, miten pystymme yhdistelemään eri mainonnan ja viestinnän osa-alueita toisiinsa tuloksekkaalla tavalla.

Esimerkiksi osaaminen jakelutiepäätöksiin vaikuttamisesta ja myymäläpromootioista antaa laaja-alaista osaamista brändin rakentamiseen, kun tuotteen jakelutie on pt-kauppa.

Ostopaikan valinta on brändivalinta, oli sitten kyseessä erikois- tai päivittäistavarakauppa, ravintola, pikaruokapaikka tai kauppakeskus. Useilla eri segmenteillä kilpailijoiden tuotetarjonta on kovin samanlainen, joten ostopaikan ensivalinta on aina mielikuvallinen. Ostokokemuksella taas rakennetaan asiakasuskollisuutta ja uusintaostoja.

Miten B to B kaupassa voidaan hyödyntää vastuullisuutta julkisten hankintojen kohdalla tai miten kestävyysraportoinnilla vahvistetaan asiakassuhdetta?

Yhä tärkeämmäksi muuttuva vastuullisuusviestintä ja kestävyysraportointi ovat asioita, joita harva toimisto osaa hyödyntämään yrityksen markkinointiviestinnässä. Meillä on vastuullisuusviestinnästä noin 30 vuoden ja kestävyysraportoinnista noin 25 vuoden kokemus, enemmän kuin yhdelläkään muulla toimistolla Suomessa. Kun tämä kokemus yhdistetään pitkään markkinointiviestinnän kokemukseemme, niin asiakkaillamme on palveluksessaan toimisto, joka osaa palvella aidon kokonaisvaltaisesti.

Alla olevissa työnäytteissä muutamia malleja tältä päivältä ja eiliseltä.

Rauta Sustainable Services

Kestävyysraportoinnin ja
yritysvastuun konsulttipalvelut

Mainostoimisto Rauta

Vastuullisuus- ja
markkinointiviestinnän palvelut