Yhtiö halusi nostaa yhtiön Suomen ympäristöystävällisimmäksi matkanjärjestäjäksi. Rauta ja Finnmatkat loivat matkustamisen ympäristöstrategian, joka kommunikoitiin kuluttajille Sertifioitu painonpudottaja -kampanjalla.
Kampanjan verkkoratkaisussa pääsi osallistumaan painonpudotukseen: sivustolla pääsi pakkamaan virtuaalisen matkalaukkunsa ja sen jälkeen keventämään sitä viisi kiloa. Verkkoratkaisua tuettiin mediamainonnalla sekä Finnmatkojen asiakasrekisteriin suunnatulla sähköpostimarkkinoinnilla.

TULOKSET

Kampanjan kolmen kuukauden aikana yli 60 000 suomalaista pakkasi laukkunsa (kolmessa kuukaudessa yli 120 000 kävijää). Finnmatkojen ympäristösivujen liikenne moninkertaistui (yli 22 000 kävijää). Kävijät myös ostivat enemmän kuin koskaan aikaisemmin Finnmatkojen ympäristösertifioituja Blue Village -lomia. Kampanjan päätavoite, nousu Suomen ympäristöystävällisimmäksi matkanjärjestäjäksi, toteutui ja yhtiön brandipreferenssi nousi Suomen ykköseksi. Onnistuminen palkittiin myös TUI-konsernin globaalisti parhaimpana ympäristökampanjana.

Finnmatkat, Kärkisiivekkeet ovat luonnollinen keino parantaa tehokkuutta.
Finnmatkat, Lomakylä, jossa tehdään ympäristötekoja joka päivä.
Finnmatkat, Ruohonjuuritason ympäristötekoja.