Yhteiskuntavaikuttaminen
tyoehtoshoppailu.fi
PAU, HS aukeama

TES-shoppailun pysäyttämiseksi ja TES-neuvottelujen vauhdittamiseksi PAU käytti julkisuutta ja yleistä mielipidettä vaikutuskanavana työehtojen heikennysten ja palkanalennnusten torjumiseksi.

Työnantajien tavoitteena oli yleissitovan työehtosopimuksen murtaminen ulkoistamalla työtehtäviä. Työnantajan tulkinnan mukaan alalla voisi soveltaa toisen alan TES:sta, mikä olisi tietänyt noin 30 % palkanalennuksia.

PAU, HS, lakkovaroitus

Kampanjan printtimainonta keskittyi Ilta-Sanomiin ja Helsingin Sanomiin.

PAU, TES, syö joka toinen päivä -animaatio
TES, joko sinut on työehtoshopattu?

Kampanjaan kuului useita erilaista animaatiota, joissa työehtoshoppailua lähestyttiin erilaisten esimerkkien kautta. Keskeisin viesti oli palkkojen aleneminen noin 30 prosentilla. Suuri yleisö koki työnantajan tavoitteet erittäin epäoikeudenmukaisina, mikä loi yhteiskunnallista painetta niin poliitikkoja kuin työnantajaa kohtaan.

PAU, Make Posti great again, IS

Kampanja toteutettiin näissä sosiaalisen median kanavissa: