Äänestysaktiivisuuden nosto
Tavoitteena oli kääntää jo hyvin pitkään laskusuunnassa ollut äänestysaktiivisuus kasvuun. Omaan jäsenistöön kohdistuneella lehtimainonnalla, facebook-kampanjalla, radiomainonnalla, sähköpostikirjeillä ja työpaikkanäkyvyydellä äänestysaktiivisuus saatiin käännettyä 1,2 prosentin kasvuun, ollen 37,6 prosenttia.
Koska liiton jäsenet ovat hyvinkin heterogeeninen ryhmä ja yhtä selkeää tunnistettavissa olevaa motiivitekijää ei ole, eikä jäsenistön arvopohja ole yhtenäinen, niin kampanjaan suunniteltiin viisi erilaisista motiiveistä lähtevä viestiä. Tällä tavalla saatiin kampanjaan parempi puhuttelevuus, kuin yhdellä kattoteemalla.
KAMPANJA
• Facebook-kampanja, kesto 1,5 kk
• 5 erilaista animaatiota, eri motiivitekijöillä
• kohderyhmä tavoitettiin keskim. 5 kertaa
BOOST YOUR POST -KAMPANJA
• reach 231 087
• orgaaninen näkyvyys 21 060
• yli 3 sek. katsonta-aika, 52 % keskiarvo
• parhaissa versioissa 63 %
• Facebook (hyvä on 37 % ->)
KLIKKI-KAMPANJA
• reach 21 060, klikit 917, klikkien osuus 4,4 %
• klikkikampanjoiden keskiarvo 0,4–0,8 %
Äänestysaktiivisuus nousi 1,2 %
Kampanja toteutettiin näissä sosiaalisen median kanavissa: