Yhteiskuntavaikuttaminen
SASK, Uhrit odottavat yhä korvauksiaan
Rana Plaza

Toista tuhatta työntekijää kuoli yhdessä pahimmista tehdasonnettomuuksissa.

Nuori ompelija Reshma Begum löydettiin raunioista 17 päivää onnettomuuden jälkeen. Hän selviytyi syömällä kuolleiden työtovereiden repuista löytämiään keksejä.
Isot kansainväliset vaatefimat teettivat Rana Plazan vaatetehtaassa tuotteitaan. Pian onnettomuuden jälkeen useimmat yhtiöt lupasivat maksaa korvauksia, mutta reilun kahden vuoden kuluttua onnettomuudesta korvauksia ei oltu maksettu.
Kansainvälisen kampanjan tavoitteena oli julkisuuden kautta painostaa vaatejättejä suorittamaan lupaamansa korvaussummat.
Kampanjalla päästiin tavoitteeseensa ja uhrit ja heidän omaisensa saivat luvatut korvaukset.

SASK, Rana Plaza, työtä henkensä kaupalla.
SASK, Rana Plaza, äiti ei tule töistä kotiin.
SASK, Rana Plaza, tulos vai ihmisoikeudet.

Vetoomuskampanja

Ompelijat vaadittiin töihin rakennukseen, jonka seinät olivat jo edellisenä päivänä halkeilleet. Painostuskeinona oli päivän palkan menetys, noin kaksi euroa.
Anna nimesi vetoomukseen, jossa vaaditaan oikeudenmukaisuutta niille, joilta se vielä puuttuu.

SASK, Rana Plaza verkkosivut.

Kampanja toteutettiin näissä sosiaalisen median kanavissa: