
Bangladeshissä tapahtuneessa Rana Plazan vaatetehtaan sortumisessa kuoli yli tuhat ompelijaa ja kaksinkertainen määrä loukkaantui.
Kansainväliset vaatejätit lupasivat maksaa korvauksia tehdasonnettomuuden uhreille, mutta kun aikaa oli kulunut jo yli kaksi vuotta, suurin osa korvauksista oli edelleen suorittamatta. Eri puolilla maailmaa toteutettiin vetoomuskampanja, jolla luotiin painetta kansainvälisiä vaateyhtiöitä kohtaan. Kampanja tuotti tuloksia ja viimein kaikki luvatut korvaukset maksettiin.
Toteutimme Suomessa sosiaaliseen mediaan keskittyneen vetoomuskampanjan. Mainosten ennakkotestaus eri kohderyhmillä ja testauksen tulosten pohjalta optimoidut viestit tuottivat onnistuneen kampanjan. Viestien räätälöinnit ja sisällön painotukset kohderyhmittäin toivat hyvän tuotos/panos -suhteen, jolloin kampanjan ROI oli erinomainen.




