Kampanjan tavoitteet
Nostaa vanhojen autojen kierrätysmääriä ja kansalaisten tietoisuuden lisääminen autojen kierrätyksestä.
Kampanjan strategia
Kertoa autojen kierrätyksestä ilman, että se vaikuttaisi automainonnalta. Mainonnan tuli avautua kuluttajille välittömästi: autojen kierrätyksen tunnettuus oli alhaista, kierrätyksen mekanismi kohtuullisen monimutkainen.
Toimenpiteet
Kampanja toteutettiin crossmediaratkaisuna ja sisäisen kampanjahengen sekä sitouttamisen tueksi tehtiin verkkovideotuotanto.
Tulokset
Kampanjan aikana kierrätyspisteet kirjoittivat 14 400 romutustodistusta, mikä oli 171,5 % enemmän kuin edellisenä vuotena vastaavana aikana.
- Kampanja oli Helsingin Sanomissa julkaistuista yhteiskunnallisista kampanjoista kaikkien aikojen toiseksi korkein huomioarvoltaan.
- Kampanjan muisti spontaanisti 49 % (miehistä 69 %).
- Koko kampanjan nettohuomioarvo oli 76 % (miehet 80 %). Autoalan ka. n. 40 %.
- Mainonnasta piti paljon tai melko paljon 60 % tutkituista. Autoalan ka. n. 20 %.