Pytty!
Joka päivä ihmiset heittävät viemärijärjestelmään tuotteita, jotka eivät sinne kuulu. Näin viattomilta kuulostavista vanutupoista tulee putkistotukosten aiheuttajia ja pensseleiden pesunesteistä vesilaitosten orgaanisen puhdistusprosessin tuhoajia.
Miten kertoa kuluttajille jokapäiväisestä asiasta, joka ei ole ensimmäisenä mielessä?
Mainonnalla Ilta-Sanomissa ja pk-seudun ulkomainonnalla kampanja ylitti uutiskynnyksen yli 40:ssä sanomalehdessä ensimmäisen kampanjaviikon aikana ja MTV3 käytti kampanjan aineistoa Kymmenen uutisten loppukevennyksenä. Alkuperäinen tavoite kampanjan verkkosivujen kävijämääristä (10 000 uniikkia kävijää kolmessa kuukaudessa) ylittyi kolmessa viikossa 12-kertaisesti.
Tarkkana siellä -pohjavesikampanja
Pohjavesien suojelu alkaa konkreettisista toimista. Mutta mitä tehdä? Vesilaitosyhdistys yhteistyössä Suomen Ympäristökeskus SYKE ry:n kanssa toteutti mittavan ammattilaisille ja kuluttajille suunnatun pohjavesien suojelukampanjan, jossa verkkosivujen ja ladattavien esitteiden kautta paneuduttiin eri toimijoiden pohjavesien suojelun konkreettisiin toimiin.
Viidelle eri kohderyhmälle suunnatut materiaalit antavat neuvoja niin maaseudun kuin kaupunkilaisten vesihuoltoon ja neuvovat tilanteissa, joissa pohjavedet tulee erityisesti ottaa huomioon.