Arvot vai merkitys
Melkein kaikkien ammattiliittojen jäsenistöä yhdistävä tekijä on ammatti ja siihen liittyvät työehdot ja palkat. Arvoiltaan ammattiliiton jäsenistö voi olla hyvinkin heterogeenista, jolloin kaikkia jäseniä puhuttelevan tuloksellisen arvopohjaisen kampanjan luominen voi olla hyvinkin vaikeaa.
Jotta ammattiliiton houkuttelevuus olisi hyvä, niin jäsenistön / potentiaalisten jäsenten tulisi ymmärtää, mitä ammattiliitto ja sen solmima työehtosopimus antaa palkansaajille. Jos tätä ymmärrystä ei ole, niin houkuttelevuus ei ole kovinkaan suurta.
Tulokset puhuvat puolestaan
Pitkäaikainen jäsenhankinnan linja on ollut hyvin tuloksellista ja Tietoalan jäsenmäärän kasvu on jatkunut keskeytyksettä jo usean vuoden ajan.
Monikanavaisuus tuo tehoa
Mainonnan välineinä on käytetty niin sosialista mediaa (Linkedin ja Facebook) kuin ammattimedioita (Tivi). Omat verkkosivut, blogi ja artikkelituotanto toimivat viestinnän tukimedioina.
Kampanja toteutettiin näissä sosiaalisen median kanavissa: