Jäsenhankinta ja TES tutuksi
Tietoala, Vanhempainvapaa
TES on standardi

Arvot vai merkitys

Melkein kaikkien ammattiliittojen jäsenistöä yhdistävä tekijä on ammatti ja siihen liittyvät työehdot ja palkat. Arvoiltaan ammattiliiton jäsenistö voi olla hyvinkin heterogeenista, jolloin kaikkia jäseniä puhuttelevan tuloksellisen arvopohjaisen kampanjan luominen voi olla hyvinkin vaikeaa.

Jotta ammattiliiton houkuttelevuus olisi hyvä, niin jäsenistön / potentiaalisten jäsenten tulisi ymmärtää, mitä ammattiliitto ja sen solmima työehtosopimus antaa palkansaajille. Jos tätä ymmärrystä ei ole, niin houkuttelevuus ei ole kovinkaan suurta.

Tietoala, Vanhempainvapaa
Tietoala 50 vuotta.
Tietoala, Lomaraha verrattuna mihin

Tulokset puhuvat puolestaan

Pitkäaikainen jäsenhankinnan linja on ollut hyvin tuloksellista ja Tietoalan jäsenmäärän kasvu on jatkunut keskeytyksettä jo usean vuoden ajan.

Monikanavaisuus tuo tehoa

Mainonnan välineinä on käytetty niin sosialista mediaa (Linkedin ja Facebook) kuin ammattimedioita (Tivi). Omat verkkosivut, blogi ja artikkelituotanto toimivat viestinnän tukimedioina.

Tietoala, Sairausajan palkka, 1
Tietoala, Sairausajan palkka, 2
Tietoala, Sairausajan palkka, 3
Tietoala, Sairausajan palkka, 4
Tietoala, Sairausajan palkka, 5

Kampanja toteutettiin näissä sosiaalisen median kanavissa: