Sitoutumisasteen vaikutus viestinnän ja mainonnan sisältöön

Pääsääntöisesti matalan sidonnaisuuden tuotteet ovat ostopäätöksiltään herätteellisiä tai tottumukseen perustuvia. Esimerkiksi suodatinpussit, karkit tai sukat ovat suurimmalle osalle kuluttajista merkkivalintansa puolesta matalan sidonnaisuuden tuotteita. Ostopäätös on nopea, jos totuttua tuotemerkkiä [...]

17.3.2020|Mainonta, Viestintä|

Vastuullisuus julkisissa hankinnoissa

Julkisissa kilpailutuksissa näkyy vastuullisuuden merkityksen kasvu. Hinta-laatusuhteen vertailuperusteet voivat liittyä laadullisiin, yhteiskunnallisiin, ympäristö- tai sosiaalisiin näkökohtiin tai innovatiivisiin ominaisuuksiin. Myös ulkoiset ympäristövaikutukset, esim. tavarassa käytettyjen raaka-aineiden hankkimisesta aiheutuvat saasteet tai [...]

17.3.2020|Rakentaminen, Yritysvastuu|

Pako on alkanut. Karhu tuli… jäädäkseen?

Pidemmällä aikavälillä fossiilisten energioiden markkinoita on pakko kuvata sanonnalla  Bear market. Tästä yhtenä esimerkkinä on Saudi-Arabian omistaman Aramcon listautuminen pörssiin. On vaikea kuvitella, että maailman suurimman öljy-yhtiön myynnin keskeisenä syynä [...]

12.3.2020|Yhteiskunnallinen viestintä|

Piioksidiaerogeeli, uusi Portlandin sementti?

Tietokirjailija Risto Isomäki maalaili kirjassaan ”Miten Suomi pysäyttää ilmastonmuutoksen” piioksidiaerogeeleistä kuvan uutena Portlandin sementtinä. Piipohjaiset aerogeelit ovat maailman parhaita lämpö-, palo-, äänieristeitä samassa paketissa. Kirjassa esitellään, miten muutama vuosi sitten [...]

12.3.2020|Rakentaminen, Yhteiskunnallinen viestintä|
Go to Top