Blogi2025-01-16T12:29:03+02:00

Yhteiskunnallinen mainonta ja viestintä on erilaista

Lähtökohtaisesti ehkä isoin ero yhteiskunnallisen ja kaupallisen mainonnan/viestinnän välillä on julkisuus. Yhteiskunnalliset viestit sisältävät usein aineksia, joilla on yleistä merkitystä, jotka koskevat kansalaisia laajasti. Hyvin harvoin jonkin kaupallisen viestin merkitys [...]

4.3.2025|Categories: Mainonta, Viestintä, Yhteiskunnallinen viestintä|Tags: |

Kritiikki puhutti, mainonta palkittiin.

Parasta aikakauslehtimainontaa Mainostoimisto Raudan suunnittelema mainonta Ammatillisten oppilaitosten ja ammattikorkeakoulujen opettajat ja asiantuntijat AO:lle palkittiin Aikakausmedian Kuukauden aikkarimainos -kisassa. Palkitut mainokset julkaistiin Suomen Kuvalehden 2025 numeroissa 4 ja 5. Muumiot [...]

21.2.2025|Categories: Mainonta, Viestintä, Yhteiskunnallinen viestintä|Tags: |

Aikakausmedia palkitsi ammattijärjestö AO:n mainonnan.

Suomen parhaat aikakauslehtimainokset Vuoden 2025 tammikuun palkittujen aikakauslehtimainosten kärkikolmikossa oli Ammatillisten oppilaitosten ja ammattikorkeakoulujen opettajat ja asiantuntijat AO:n opetusleikkauksia kritisoivat mainokset. Mainosten ja koko kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi [...]

21.2.2025|Categories: Mainonta, Viestintä, Yhteiskunnallinen viestintä|Tags: |

Tunteiden merkitys yhteiskunnallisessa mainonnassa ja viestinnässä

On paljon ihmisiä, jotka eivät ole kiinnostuneita tai eivät seuraa politiikkaa kuin otsikkotasolla. Poliittisen keskustelun yksityiskohdat ja nyanssit eivät hahmotu, koska perustietämys esim. kansantalouden toimintamekanismeista tai sosiaalipolitiikasta ovat vieraita. [...]

22.1.2025|Categories: Mainonta, Viestintä, Yhteiskunnallinen viestintä|Tags: |

Lyödäänkö kevään vaaleissa disinformaation ennätykset?

Maailmalta on paljon esimerkkejä, miten suuriin mittasuhteisiin harhaanjohtava vaalikampanjointi on kasvanut. Yhteiskunnan polarisaatio pahentaa tilannetta ja jäljelle jää entistä vähemmän asioita, joita eri leireissä pidetään faktoina. Huuto sosiaalisessa mediassa [...]

22.1.2025|Categories: Mainonta, Viestintä, Yhteiskunnallinen viestintä|Tags: |

Suomalaiset suuryritykset: vastuullisuus strategisena kilpailuetuna

Osuuspankin vuoden 2025 Suuryritystutkimus osoittaa, että suomalaiset suuryritykset ovat syventäneet vastuullisuustyötään ja tunnistavat sen keskeiseksi osaksi liiketoimintastrategiaa. EU:n kestävyysraportointidirektiivi CSRD on nostanut vastuullisuusraportoinnin entistä merkittävämpään rooliin, mikä on lisännyt [...]

21.1.2025|Categories: Viestintä, Yhteiskunnallinen viestintä, Yritysvastuu|

Jäsenhankinta: vaikuttavuuden raja-arvot pitää täyttyä

Kaupallisella puolella yleensä noin 2–3 prosenttia liikevaihdosta katsotaan markkinointiviestinnän vaatimaksi vähimmäistasoksi. Tosin yritys- ja toimialakohtaisia eroja on paljon, esim. pelialan yritysten markkinointipanostukset saattavat olla kymmeniä prosentteja liikevaihdosta. Paljonko jäsenhankintaan [...]

13.1.2025|Categories: Mainonta, Viestintä, Yhteiskunnallinen viestintä|Tags: |
Rauta Sustainable Services

Kestävyysraportoinnin ja
yritysvastuun konsulttipalvelut

Mainostoimisto Rauta

Vastuullisuus- ja
markkinointiviestinnän palvelut

Go to Top