Yhteiskunnallinen mainonta ja viestintä on erilaista
Lähtökohtaisesti ehkä isoin ero yhteiskunnallisen ja kaupallisen mainonnan/viestinnän välillä on julkisuus. Yhteiskunnalliset viestit sisältävät usein aineksia, joilla on yleistä merkitystä, jotka koskevat kansalaisia laajasti. Hyvin harvoin jonkin kaupallisen viestin merkitys [...]
Kritiikki puhutti, mainonta palkittiin.
Parasta aikakauslehtimainontaa Mainostoimisto Raudan suunnittelema mainonta Ammatillisten oppilaitosten ja ammattikorkeakoulujen opettajat ja asiantuntijat AO:lle palkittiin Aikakausmedian Kuukauden aikkarimainos -kisassa. Palkitut mainokset julkaistiin Suomen Kuvalehden 2025 numeroissa 4 ja 5. Muumiot [...]
Aikakausmedia palkitsi ammattijärjestö AO:n mainonnan.
Suomen parhaat aikakauslehtimainokset Vuoden 2025 tammikuun palkittujen aikakauslehtimainosten kärkikolmikossa oli Ammatillisten oppilaitosten ja ammattikorkeakoulujen opettajat ja asiantuntijat AO:n opetusleikkauksia kritisoivat mainokset. Mainosten ja koko kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi [...]
Tunteiden merkitys yhteiskunnallisessa mainonnassa ja viestinnässä
On paljon ihmisiä, jotka eivät ole kiinnostuneita tai eivät seuraa politiikkaa kuin otsikkotasolla. Poliittisen keskustelun yksityiskohdat ja nyanssit eivät hahmotu, koska perustietämys esim. kansantalouden toimintamekanismeista tai sosiaalipolitiikasta ovat vieraita. [...]
Onnistunut vaalivaikuttaminen
Monille järjestöille kunnallis- ja aluevaalien tuloksilla on merkitystä ja siksi ne kampanjoivatkin itselleen tärkeiden asioiden puolesta. Haasteena on kuitenkin kustannukset. Jotta kampanjalla on vaikutusta, niin vaikuttavuuden raja-arvojen tulee ylittyä. [...]
Lyödäänkö kevään vaaleissa disinformaation ennätykset?
Maailmalta on paljon esimerkkejä, miten suuriin mittasuhteisiin harhaanjohtava vaalikampanjointi on kasvanut. Yhteiskunnan polarisaatio pahentaa tilannetta ja jäljelle jää entistä vähemmän asioita, joita eri leireissä pidetään faktoina. Huuto sosiaalisessa mediassa [...]
Suomalaiset suuryritykset: vastuullisuus strategisena kilpailuetuna
Osuuspankin vuoden 2025 Suuryritystutkimus osoittaa, että suomalaiset suuryritykset ovat syventäneet vastuullisuustyötään ja tunnistavat sen keskeiseksi osaksi liiketoimintastrategiaa. EU:n kestävyysraportointidirektiivi CSRD on nostanut vastuullisuusraportoinnin entistä merkittävämpään rooliin, mikä on lisännyt [...]
Jäsenhankinta: vaikuttavuuden raja-arvot pitää täyttyä
Kaupallisella puolella yleensä noin 2–3 prosenttia liikevaihdosta katsotaan markkinointiviestinnän vaatimaksi vähimmäistasoksi. Tosin yritys- ja toimialakohtaisia eroja on paljon, esim. pelialan yritysten markkinointipanostukset saattavat olla kymmeniä prosentteja liikevaihdosta. Paljonko jäsenhankintaan [...]

Kestävyysraportoinnin ja
yritysvastuun konsulttipalvelut

Vastuullisuus- ja
markkinointiviestinnän palvelut