Mainonnan säätelyn takia Meta estää poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan lokakuun alusta lähtien.

Facebook ja Instagram sulkevat alustansa niin poliittiselta kuin yhteiskunnalliselta mainonnalta. Esto ei ole selkeärajainen ja ns. harmaalle vyöhykkeelle jää monia aihealueita, joissa tullaan näkemään yllättäviäkin hyllytyksiä. Miksi Meta lopettaa mainonnan [...]

EFRAG keventää ESRS-vaatimuksia – mitä muutokset merkitsevät raportoinnin arjessa?

Euroopan kestävän yritysraportoinnin standardeihin (ESRS) on tulossa merkittävä kevennys. EFRAGin elokuussa 2025 julkaisema luonnos vastaa EU:n Omnibus-aloitteen tavoitteeseen vähentää raportointikuormaa, vaarantamatta sijoittajien ja sidosryhmien tiedontarpeita. Miksi tämä on iso uutinen?
Nykyinen [...]

15.8.2025|ESG, Yritysvastuu|

Pitkän arvoketjun riskejä voi pienentää kestävyysraportoinnilla

Yrityksen ja sen tuotteiden laadun sekä brändin hallinta on myös arvoketjun hallintaa, sillä niin brändi kuin laatu rakentuvat myös alihankkijoiden toiminnasta. Etenkin valmistavassa teollisuudessa, missä arvoketjut voivat olla hyvinkin pitkiä, [...]

6.6.2025|Brändi, ESG, Yritysvastuu|

Kestävyysraportista on iso apu sijoitus- ja rahoituspäätöksissä.

Kun yrityksenne hakee rahoitusta, niin olemassa olevasta kestävyysraportista on suuri hyöty. Raportti auttaa saamaan positiivisen päätöksen, minkä lisäksi se todennäköisesti alentaa korkoprosenttia. Sijoittajille kestävyysraportti viestii pienemmistä riskeistä, vakaudesta ja ennakoitavuudesta. [...]

28.5.2025|ESG, Yritysvastuu|

Arvoketjun vaateista johtuva ”pakollinen” raportointi

Tilanteessa, jossa kilpailijanne ei pysty vastaamaan yhteisen asiakkaanne tietopyyntöihin, avaa yhtiöllenne hyvän mahdollisuuden lisämyyntiin ja asiakassuhteen vahvistamiseen. Samalla kestävyysraportointi auttaa teitä turvaamaan tärkeät asiakkuudet, jotta kilpailijanne ei vastuullisuusargumenteilla pysty syrjäyttämään [...]

28.5.2025|Brändi, Yritysvastuu|

Yhteiskunnallinen mainonta ja viestintä on erilaista

Lähtökohtaisesti ehkä isoin ero yhteiskunnallisen ja kaupallisen mainonnan/viestinnän välillä on julkisuus. Yhteiskunnalliset viestit sisältävät usein aineksia, joilla on yleistä merkitystä, jotka koskevat kansalaisia laajasti. Hyvin harvoin jonkin kaupallisen viestin merkitys [...]

Kritiikki puhutti, mainonta palkittiin.

Parasta aikakauslehtimainontaa Mainostoimisto Raudan suunnittelema mainonta Ammatillisten oppilaitosten ja ammattikorkeakoulujen opettajat ja asiantuntijat AO:lle palkittiin Aikakausmedian Kuukauden aikkarimainos -kisassa. Palkitut mainokset julkaistiin Suomen Kuvalehden 2025 numeroissa 4 ja 5. Muumiot [...]

Aikakausmedia palkitsi ammattijärjestö AO:n mainonnan

Suomen parhaat aikakauslehtimainokset Vuoden 2025 tammikuun palkittujen aikakauslehtimainosten kärkikolmikossa oli Ammatillisten oppilaitosten ja ammattikorkeakoulujen opettajat ja asiantuntijat AO:n opetusleikkauksia kritisoivat mainokset. Mainosten ja koko kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi Mainostoimisto [...]

Tunteiden merkitys yhteiskunnallisessa mainonnassa ja viestinnässä

On paljon ihmisiä, jotka eivät ole kiinnostuneita tai eivät seuraa politiikkaa kuin otsikkotasolla. Poliittisen keskustelun yksityiskohdat ja nyanssit eivät hahmotu, koska perustietämys esim. kansantalouden toimintamekanismeista tai sosiaalipolitiikasta ovat vieraita. Näille [...]

Go to Top